Skip to content

Samenwerken binnen Microsoft 365

Heeft u net de beschikking gekregen over Microsoft 365 en wilt u met uw team gaan samenwerken? In deze cursus leert u samen met uw team hoe u kunt samenwerken in de collaboration tools van Microsoft.

Eén complete training, gericht op de samenwerkingstools in Microsoft 365

Met Microsoft 365 hebben we een machtige set aan diverse applicaties in handen gekregen. Maar ook hebben we met Microsoft 365 de ruimte gekregen om flexibel te kunnen werken, niet alleen vanuit kantoor, maar bijvoorbeeld vanuit huis of waar je je dan op dat moment ook maar bevindt. Microsoft 365 is vooral gericht op om – waar je ook bent – met je team of afdeling in contact te kunnen komen en effectief met elkaar samen te kunnen werken. 

Om goed te kunnen gaan samenwerken binnen Microsoft 365 is het belangrijk om vaardigheden op te doen in de nieuwe applicaties van Microsoft. In deze cursus ‘Samenwerken binnen Microsoft 365’ leren we op een effectieve manier met elkaar samen te werken, gezien vanuit de faciliteiten die IT ons biedt. Verder bespreken we met het team of afdeling wat er aan veranderingen in beleid en gedrag nodig is om het maximale uit Microsoft 365 te kunnen halen. 

Onderwerpen in deze cursus 'Samenwerken binnen Microsoft 365'

Uitgangspunt

Binnen Microsoft 365 kunnen Microsoft 365-groepen worden aangemaakt. Met Microsoft 365 groepen kun je gebruik maken van alles samenwerkingstools die er binnen Microsoft 365 beschikbaar zijn.
In deze cursus gaan we standaard uit van een gemaakte Microsoft 365-groep vanuit de IT-beheerder, waarbij er diverse bronnen direct beschikbaar zijn om de samenwerking te gaan organiseren.

cursus Outlook

Microsoft Outlook

Binnen het team zijn er 2 functionaliteiten beschikbaar wanneer het een Microsoft 365-groep betreft, namelijk een Gedeelde Inbox en een Gedeelde Agenda.

  • Gebruik maken van een gedeelde mailbox
    • Organiseren van de gedeelde mailbox
    • Mailen versturen vanuit de gedeelde mailbox
  • De gedeelde agenda
    • De gedeelde agenda gebruiken
    • Indelen van agenda en afspraken in categorisatie

Microsoft SharePoint

Om met je team of afdeling te gaan samenwerken, is er binnen Microsoft SharePoint een centrale plek waar je teams- of afdelingsbestanden kunt plaatsen.

  • Waar vind ik de SharePoint-site?
  • De documentbibliotheek
    • Maken, uploaden en bewerken van teams- en afdelingsbestanden
    • Synchroniseren van de documentbibliotheek naar je computer/laptop

Microsoft Teams

Om met je team of afdeling goed te kunnen communiceren is Microsoft Teams een aangewezen applicatie.

  • Je Teams inrichten
    • Opbouw van het scherm
    • Maken en beheren van je kanalen
    • Bestanden binnen kanalen terugvinden op SharePoint
  • Communiceren
    • Chatten met elkaar. Voeren van korte gesprekken tussen collega’s of groepen medewerkers.
    • Een Teams-vergadering inplannen en behandelen van documenten tijdens een vergadering
      • Het maken van een kanaalvergadering
      • Beheren van vergadernotities

Microsoft OneNote

In een team of afdeling maken we veel aantekeningen of notities. Dit kan zijn bij vergaderingen of in bepaalde onderzoeken. Elk team ‘krijgt’ standaard een notitieblok ter beschikking. Wij leggen jullie uit hoe je deze kunt benutten.

  • Wat is OneNote en welke versies bestaan er?
  • Opbouw van ons teamnotitieblok
  • Koppeling tussen OneNote-secties en OneNote
  • Toevoegen van content in OneNote, zoals;
    • Tekst toevoegen
    • Links toevoegen
    • Afbeeldingen toevoegen
    • Audio toevoegen
  • Toevoegen van tags of markeringen in OneNote

Microsoft Planner

Taken binnen je team kun je perfect vastleggen in Microsoft Planner. Je kunt eenvoudig taken aanmaken, ongeacht waarbij ze horen en deze eventueel toewijzen aan één of meerdere personen.

  • Een werkwijze implementeren in Planner
    • Een taak aanmaken
      • Stappen toevoegen aan een taak
      • Een taak labelen
    • Een taak toewijzen aan één of meerdere personen
    • Een taak volgen en afronden.
3 dagdelen

Deze cursus wordt aangeboden in 3 dagdelen, verdeeld over 1 hele dag en een halve dag.

Teamverband

Tijdens de training wordt een maximale groepsgrootte van 12 personen gehanteerd, maar je volgt de cursus met je eigen team of afdeling

1.995,- ex. BTW

De genoemde prijs is een prijs per groep van maximaal 12 personen, voor een cursus van 3 dagdelen.

Precies wat u zoekt? Wacht dan niet langer!

Met deze maatwerktraining maakt u een flinke stap in het digitaal samenwerken binnen uw team of afdeling. Door dit scenario te volgen leren uw medewerkers diverse applicaties te gebruiken, maar zijn ze ook in staat om met elkaar afspraken en beleid te maken om deze nieuwe werkwijze te blijven handhaven. 

Uiteraard kan het zo zijn dat u toch graag andere onderwerpen in uw maatwerkcursus Samenwerken binnen Microsoft 365 ziet, ook dan komen we graag met u in gesprek om de mogelijkheden met u te bespreken. Vul onderstaand formulier in en wij nemen binnen 2 werkdagen contact met u op!

 

Ja, neem contact met me op voor meer informatie over deze cursus!

Vul onderstaand formulier in en wij nemen binnen 2 werkdagen contact met u op!

Vragen?

U kunt uw vraag ook via Whatsapp aan ons stellen, stuur u bericht naar 0850 604949.

contact